قیمت انواع دستگاه بربری

لیست قیمت دستگاه پخت نان بربری

💡 قیمت دستگاه بربری چقدر است؟

1️⃣ قیمت دستگاه بربری سنتی
📌 قیمت بین 75 الی 150 میلیون می باشد.

2️⃣ قیمت دستگاه بربری پزی نیمه اتوماتیک
📌 قیمت بین 150 الی 220 میلیون می باشد.

تجهیزات دستگاه سنگک پزی

⭐ دستگاه سنگک پزی تمام اتوماتیک 1- فر پخت 2- میکسر مخصوص خمیر شل 3- پاتیل خمیر چرخ دار 4- چرثقیل برقی 5- کمپرسور باد بی صدا 6- شاطر سنگکی برقی 7-لوازم جانبی 

⭐ دستگاه سنگک پزی نیمه اتوماتیک 1- فر پخت 2- خمیرگیر سنگکی 3- پاتیل خمیر ( ثابت یا سیار – دوجدار یا تک جدار ) 4- پاور سنگکی 5- لوازم وردست سنگکی  6- لوازم جانبی 

اگر قصد خرید داریدتا آخر مطالعه بفرمایید

چند مدل دستگاه پخت نان بربری داریم؟

1- تنور بربری دوار (گردون) 2- تنور بربری تونلی (ریلی)

1️⃣ دستگاه بربری نیمه اتوماتیک

2️⃣ دستگاه بربری اتوماتیک

1️⃣ دستگاه بربری پزی تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک مدل دوار یا تونلی به ابعاد زیر نیاز دارند.

 ( عرض 4 متر ، طول 6 متر ، ارتفاع 4 متر )

آیا ابعاد مغازه من کوچکتر از این ها باشه امکان ساخت دستگاه بربری پزی نیست؟ امکان ساخت در تمام ابعاد توسط شرکت نان سالم تبریز پخت هست .

عرض درب ورودی 2 | ارتفاع 2 تا 3 متر

⑴ گاز : کنترل جی 6 یا بالا
⑵ آب : آب اشامیدنی (آبگرم هم نیاز هست)
⑶ برق : تک فاز 15 آمپر 
⑷ دریچه هوا :  30 در 30 سانتی متر
⑸ فاضلاب :موجود باشه !

دریافت جواز کسب نانوایی از طریق سایت درگاه ملی مجوزها

 دارا بودن شرایط تاسیس از جمله:

  • آقا بودن
  • داشتن حداقل 25 سال سن
  • دارا بودن تابعیت ایران
  • عدم سوء پیشنه کیفری و اعتیاد به مواد مخدر 
مدارک لازم برای این امر نیز شامل گواهی سلامت، گواهی صلاحيت فنی در حوزه نانوايی و فیش پرداخت بانکی می باشد

دریافت جواز کسب نانوایی از طریق سایت درگاه ملی مجوزها

 دارا بودن شرایط تاسیس از جمله:

  • آقا بودن
  • داشتن حداقل 25 سال سن
  • دارا بودن تابعیت ایران
  • عدم سوء پیشنه کیفری و اعتیاد به مواد مخدر 
مدارک لازم برای این امر نیز شامل گواهی سلامت، گواهی صلاحيت فنی در حوزه نانوايی و فیش پرداخت بانکی می باشد

بله . فروش دستگاه نان بربری به صورت نقد و اقساط یا تمام اقساط امکان پذیر هست.

🔗 برای مشاوره و راهنمایی کامل در تماس باشید.

☎️ مراحل اخذ پروانه کسب نانوایی بربری

☎️ انتخاب بهترین ماشین پخت بربری با موقعیت و شرایط شما 

مدیر بازاریابی و بازرگانی اینترنتی
مهندس صابر زارع

فهرست مطالب

بهترین دستگاه های پخت نان بربری در شرکت نان سالم تبریز پخت طراحی و تولید می شوند. این دستگاه ها در دو مدل سیستم پخت حرارت مستقیم و غیرمستقیم با سیستم بخار موجود هستند. همچنین این دستگاه ها در دو تیپ دستگاه پخت نان بربری نیمه اتوماتیک (دوار، تونلی) و دستگاه تمام اتوماتیک نان بربری طراحی، ساخته و به مشتریان عرضه می شوند.

منظور از حرارت مستقیم و غیرمستقیم پخت نان چیست؟

حرارت مستقیم به این معناست که گرمای مشعل در فضای تنور پخت نان پخش شده و به کمک گرمای همرفتی نان پخته می شود. اما در حرارت غیرمستقیم، گرمایی که مشعل کوره فلزی را داغ می کند هم به صورت همرفتی و هم به صورت تابشی موجب پخت نان می شود.

یادآوری می کنیم که دستگاه هایی با حرارت مستقیم، قیمت کمتر و هزینه نگهداری پایین تری نسبت به دستگاه های حرارت غیرمستقیم دارند. از طرفی استانداردی که در ایران مورد تایید است، دستگاه هایی با حرارت غیرمستقیم است.

میزان مصرف نان موجب شده است که دستگاه های سنتی و دستی قابلیت تهیه این حجم از نان را نداشته باشند. به همین دلیل امروزه تجهیزاتی با توانایی تولید تعداد زیادی نان در مدت زمان کمتر طراحی و ساخته می شوند که توانایی تولید تعداد زیادی نان در مدت زمان کوتاه تر را دارند.

نان بربری

نان بربری یکی از نان های سفید است که به عنوان عضو ثابت سفره های ایرانی شناخته می شود. فرقی نمی کند نان بربری را برای صبحانه یا دیگر وعده های غذایی انتخاب کنید، بافت نرم و بدنه ترد و طلایی این نان مورد توجه همگان قرار دارد. همین مصرف بالا و نیاز به اهمیت ارزش غذایی نان، تجهیزات صنعتی و دستگاه های تولید نان به صورت نیمه اتوماتیک و اتوماتیک به تولید رسیده اند.

شرکت نان سالم تبریز یکی از شرکت هایی است که در زمینه طراحی و تولید این تجهیزات با کیفیت بسیار بالا گام هایی موثر برداشته است. دستگاه ها و سیستم هایی که در این شرکت طراحی شده اند، هم نیاز به نیروی کاربردی زیادی نداشته و هم کم مصرف و بسیار جدید هستند. هچنین این تجهیزات می توانند تعداد زیادی نان بربری را با کیفیت بالا تولید کنند. در ادامه به معرفی بیشتر اجزای تشکیل دهنده این دستگاه ها و مشخصات فنی آن می پردازیم.

دستگاه پخت نان بربری نیمه اتوماتیک

دستگاه های پخت نان بربری نیمه اتوماتیک در دو مدل دسته تقسیم می شوند:

  1. دستگاه نان بربری نیمه اتومات دوار (دستگاه تنوری دوار)
  2. دستگاه نان بربری نیمه اتومات تونلی (دستگاه تنوری تونلی(

در فیلم های زیر به صورت جداگانه می توانید فیلم های مربوط به هر یک از دستگاه ها و طرز کار آن ها را مشاهده نمایید.

معرفی دستگاه نان بربری نیمه اتوماتیک دوار

دستگاه دوار نیمه اتوماتیک، به عنوان یکی از تجهیزات قدیمی و باسابقه در پخت نان بربری شناخته می شود. این دستگاه برای پخت انواع نان محلی، نان روغنی و حتی نان لواش هم کاربرد دارد. به عبارت دیگر دستگاه فطیرپزی یا دستگاه نان روغنی از دیگر اسامی دستگاه پخت نان بربری است.

دستگاه نان بربری دوار در ابعاد مختلفی طراحی و ساخته می شود.

  • مدل 220 : در ابعاد 2.2 در 2.2 (کوچکترین مدل دستگاه)
  • مدل 250: در ابعاد 2.5 در 2.5
  • مدل 300: در ابعاد 3 در 3

نکته مهمی که اینجا باید به آن اشاره کنیم آن است که، هرچقدر ابعاد دستگاه کوچک تر باشد، ظرفیت پخت و تولید نان بربری کمتر خواهد بود. همچنین این دستگاه مجهز به نمایشگر دما و تابلو برق بوده، قابلیت جابجایی دارد و مصرف گاز آن 4 متر مکعب است. یادآوری می کنیم که دستگاه دوار نیمه اتوماتیک بربری بر اساس نیاز مشتری به صورت حرارت مستقیم و غیرمستقیم تولید و عرضه می شود. همچنین این دستگاه ها مجهز به دو مشعل هستند.

یادآوری می کنیم کلیه دستگاه ها مجهز به اینورتر هستند. این سیستم می تواند سرعت را کم و زیاد کند، جهت چرخش دستگاه را تغییر می دهد، مصرف سوخت را بهینه می کند، برق تک فاز را به سه فاز تبدیل می کند. بستر پخت (باند پخت) در این دستگاه ها می تواند از چدن، ورق استیل (فولادی) یا توری باشد.

در هنگام خرید این تجهیزات به این نکات مهم توجه کنید:

  • کنتور گاز G6
  • مغازه مورد نیاز این دستگاه ها 4*6 متر با ورودی 2 متر
  • مغازه مجهز به آب آشامیدنی
  • برق تک فاز 15 آمپر
  • نصب راه اندازی آموزش رایگان
  • یک سال گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش

دستگاه نان بربری نیمه اتوماتیک تونلی

این دستگاه نیمه اتوماتیک هم به صورت حرارت مستقیم و حرارت غیرمستقیم طراحی و ساخته می شود. سایز دستگاه به صورت مشخص  با ابعاد طول 5 متر و عرض 1.40 تولید می شود. همچنین این دستگاه مجهز به تابلو برق، اینورتر، نمایشگر دما،  چرخ دار و با قابلیت جابجایی تولید می شود. فر تونلی در سه بستر پخت (نوار) تولید می شود:

  • بستر پخت توری (دو فاف، سه فاف(
  • بستر پخت ورقی (آهنی، استیل(
  • بستر پخت چدنی

دستگاه تمام اتوماتیک نان بربری

دستگاه بربری اتوماتیک همانند نیمه اتوماتیک در دو مدل دوار یا گردان و ریلی یا تونلی طراحی و تولید می شود. این دستگاه با شاطر اتوماتیک، پمپ بادی یا ماردونی به مشتریان عرضه می شود. لازم به ذکر است کیفیت هر دو مدل سنتی و اتومات فرق چندانی با هم ندارند. ولی فراموش نکنید دستگاه اتوماتیک مکانیزه تر است و نیروی کار کمتری نیاز دارد. همچنین ظرفیت پخت این دستگاه بالاتر از مدل سنتی آن است.

تجهیزات استفاده شده در دستگاه فر تونلی بربری نان  

مشعل نانوایی

وظیفه مشعل، تامین حرارت دستگاه برای پخت مطلوب است. مشعل در دستگاه پخت نان بربری تونلی یا دوار با استفاده از سوخت (گاز شهری، گاز مایع، گازوئیل) استفاده کرده و حرارت لازم را تامین می کند. درحقیقت، مشعل عامل اصلی تولید حرارت در دستگاه پخت نان است. در شرکت نان سالم تبریز پخت، در دستگاه های اتوماتیک از دو مشعل استفاده می شود تا حرارت از بخش های بالا و پایین به مخزن وارد شود.

کوره پخت نانوایی

در سیستم حرارت غیرمستقیم، کوره یکی دیگر از قطعات تعبیه شده بر روی دستگاه است که گرمای آزاد شده از مشعل را به خمیر منتقل می کند. برای هر مشعل در این دستگاه یک کوره تعبیه می شود تا گرما به صورت کاملاً یکنواخت بر روی نان توزیع شود. برای ساخت کوره ها از استیل 310 ضد زنگ که نسوز است استفاده می شود.

بدنه دستگاه پخت بربری

درواقع، بدنه یا کاور به لایه ای آهنی گفته می شود که می تواند دو طرف دستگاه را پوشش دهد. بدنه به خوبی از قطعات داخلی محافظت می کند. بدنه دستگاه پخت نان، این سیستم ها را با یک لایه رنگ الکترواستاتیک پوشش می دهد.

دریچه انفجار کوره

سوپاپ اطمینان یا دریچه انفجار کوره در زمان روشن کردن اولیه دستگاه که احتمال جمع شدن سوخت گاز در درون آن وجود دارد؛ به صورت اتوماتیک گاز جمع شده را به محیط بیرون تخلیه می کند و از انفجار درون دستگاه جلوگیری می کند.

شفت و زنجیر فر تونلی بربری

شفت و زنجیر از دیگر اجزای تعبیه شده بر روی دستگاه فر تونلی نان بربری هستند. شفت و زنجیر، باند یا نوار دستگاه پخت بربری را به حرکت درمی آورد. درواقع، این فرآیند با انتقال انرژی مکانیکی از منبع به باند پخت نان صورت می گیرد. قبلاً یادآوری کردیم که بستر پخت می تواند چدنی یا توری باشد. درنتیجه به کمک نیروی انتقالی دستگاه، محصول را حمل و به انتهای باند می رساند.

عایق ماشین بربری

عایق بندی برای جلوگیری از هدر رفتن حرارت و بالا رفتن میزان بازدهی صورت می گیرد. چون دستگاه پخت نان سیستمی گرمایشی است، با عایق بندی به صورت کامل از هدر رفتن حرارت به محیط بیرون پیشگیری می شود. در عایق بندی دستگاه از پشم سنگ استفاده شده که در سطح درجه یک و دمای سطح بیرونی 45 درجه اجرایی گردیده است.

دینام و گیربکس دستگاه نانوایی بربری

دینام یا الکتروموتور، یکی از کلیدی ترین و مهم ترین تجهیزاتی است که بر روی ساختمان داخلی دستگاه پخت نان سالم تبریز کار گذاشته می شود. دینام از انرژی الکتریکی استفاده کرده و انرژی مکانیکی تولید می کند. به همین دلیل در این شرکت از برند الکتروژن تبریز استفاده می شود که یکی از بهترین برندهای موتور در ایران و خاورمیانه شناخته می شود.

چدن نانوایی بربری

ساچ یا همان چدن پخت نان بربری به دو صورت صاف و طرح دار ارائه می شود. این شرکت یکی از بهترین تولید کنندگان صفحه چدنی برای پخت نان در ایران است.

قیمت دستگاه نان بربری

قیمت دستگاه نان بربری ماشینی بر حسب تیپ و سیستم حرارتی متفاوت است. همچنین قیمت دستگاه نیمه اتوماتیک نسبت به اتوماتیک پایین تر است و برای نانوایی های بربری پز متوسط (3 الی 6 کیسه) مناسب تر است.

قیمت دستگاه نان بربری ماشینی دوار 

دستگاه پخت نان بربری دوار نیمه اتوماتیک از 75 میلیون تومان تا 185 میلیون تومان برآورد می شود.

آن چه بر قیمت نان بربری ماشینی موثر است نوع، سایز و حرارت مستقیم یا غیرمستقیم دستگاه است.

قیمت دستگاه بربری ماشینی تونلی 

قیمت دستگاه پخت تونلی نان بربری بین 150 تا 220 میلیون تومان تخمین زده می شود.

تفاوت قیمت دستگاه بربری تونلی ماشینی بر اساس سایز دستگاه، حرارت، بستر و سیستم بخار می تواند متفاوت باشد.

قیمت دستگاه دست دوم پخت نان بربری

برای تهیه قیمت و خرید دستگاه پخت نان بربری دست دوم و وسایل نانوایی بربری نیاز به مشاوره دارید. چرا که هر یک از این دستگاه ها دارای ابعاد، رنگ ها، طرح ها و برندهای مختلفی هستند. هر یک از این موارد می تواند در تعیین قیمت تاثیر گذار باشد. با توجه به این که انواع دستگاه پخت نان در ایران تولید و روانه بازار می شوند، بدیهی است که انتخاب دستگاه با قیمت مناسب می تواند کاری سخت باشد. لازم به ذکر است امکان تهیه این گونه دستگاه ها از طریق وب سایت معتبر در بستر اینترنت وجود دارد.

وسایل مورد نیاز نانوایی بربری نیمه اتوماتیک

برای راه اندازی خط تولید نان پرطرفدار بربری، نیاز به تجهیزات دیگری نیز هست که در ادامه به آن ها می پردازیم.

خمیرگیر بربری

خمیرگیر یکی از تجهیزات اولیه مورد نیاز در نانوایی است. خمیر همزن بربری به صورت دو شاخ و سه شاخ به همراه دیگ استیل و آلومینیوم ساخته و عرضه می شود. خمیرکن بربری در ظرفیت های مختلفی تولید می شود. معمولاً خمیرگیر 80 کیلوگرمی و 120 کیلوگرمی در نانوایی های بربری پز استفاده می شوند.

چانه گیر و دیوایدر بربری

یکی از مراحل پخت نان بربری گرفتن چانه است که در قدیم به صورت دستی انجام می گرفت. این موضوع از نظر بهداشتی و تعیین وزن همواره مشکلاتی را ایجاد می کرد. تا این که با پیشرفت تکنولوژی در زمینه پخت نان و گرفتن چانه، دستگاه های چانه گیر طراحی، تولید و روانه بازار شدند.

یکی از مزیت های این دستگاه این است که می تواند چانه ها را براساس وزن های مختلف و با دقت زیاد تحویل دهد. همچنین این تجهیزات برای انواع نان ها مانند بربری، تافتون و لواش قابل استفاده است.

لیسه بربری، دستگاه ناخن زن بربری

از دیگر تجهیزاتی که برای دستگاه های نیمه اتومات در نانوایی های بربر استفاده می شود، ناخن زن بربری است. این کار به صورت دستی (لیسه) و یا اتوماتیک (ناخن زن) صورت می گیرد. لیسه نان بربری یا همان ناخن بربری برای تولید بهداشتی نان ضرورت دارد و برای فرم دادن به خمیر، نیازی به استفاده از نوک پنجه و ناخن نیست. این محصول در دو نوع دندانه باریک و دندانه درشت، نشکن و با ماده باکیفیت abc تولید می شود.

خمیر پهن کن نان بربری

دستگاه خمیر پهن کن نان بربری که به پهن کن دوغلطکی شناخته می شود، امکان پهن کردن چانه های بربری را دارد. این دستگاه به صورت اتوماتیک و با تعیین ضخامت مناسب نان، خمیر را به صورت یکنواخت پهن می کند. همچنین پهن کن دوغلطکی در کنار دستگاه پخت نان بربری نیمه اتومات دوار هم استفاده می شود.

لازم به ذکر است که پهن کن در دو مدل تولید می شود:

  • پهن کن با نوار نقاله
  • پهن کن بدون نوار نقاله

ضخامت بین دو غلطک قابل تنظیم بوده و چانه های خمیر می توانند با ضخامت های مختلف نازک شوند.

دستگاه بربری بدون شاطر | تمام اتوماتیک

دستگاه های تمام اتوماتیک نان بربری که با نام های نان روغنی، نان محلی هم شناخته می شوند؛ در دو تیپ تونلی (ریلی) و دوار (گردان) در دو مدل حرارت مستقیم و حرارت غیرمستقیم تولید می شوند. بستر پخت این دستگاه ها چدنی، ورقه ای (استیل یا آهن) و توری هستند. لازم به ذکر است که بهترین نوع این دستگاه ها، از نوع چدنی هستند. مجموعاً دستگاه تمام اتوماتیک نان بربری شامل:  

  • خمیر گیر برای درست کردن خمیر
  • دستگاه شاطر اتوماتیک بربری (سیستم ماردونی و پمپ بادی)
  • فر تونلی پخت بربری (حرارت مستقیم، حرارت غیرمستقیم)
  • سیستم برش نان بربری
  • دستگاه می تواند نان را سه ردیفه، دو ردیفه و یا تک ردیفه تولید کند. توجه داشته باشید که هرچقدر ردیف نان بیشتر باشد، قیمت دستگاه هم بالاتر است.
  • دستگاه مجهز به دستگاه اینورتر است
  • دستگاه پرتابل است. (مجهز به چرخ است که جابجایی را ساده تر می کند)
  • مجهز به نمایشگر دماست
  • مجهز به سیستم رطوبت سنج است
  • می توان این دستگاه ها را به باند سردکن و بسته بندی مجهز نمود. نان ها پس از سرد شدن، بسته بندی می شوند.

دستگاه شاطر اتوماتیک بربری خود به دو صورت ماردونی (اکسترودر) و پمپ بادی تولید و عرضه می شود. وظیفه این دستگاه، ریزش خمیر بربری به صورت یکنواخت روی بستر پخت فر تونلی است.

شاطر اتوماتیک بربری اکسترودر (ماردونی) به دو صورت اینورتر و بدون اینورتر تولید می شود. این دستگاه شامل مخزن استیل با حجم دو کیسه خمیر و همچنین پاور استیل مخصوص نان بربری می شود.

دستگاه بربری بدون شاطر با سیستم پمپ بادی دارای مخزن حجمی 2 کیسه خمیر بوده که از دو جدار تمام استیل ساخته می شود. همچنین در انتهای دستگاه، یک سیستم برش قرار دارد که نان را به هر اندازه که نیاز باشد برش می دهد.

توجه داشته باشید که:

 سیستم مدل تونلی (دستگاه تونلی بربری اتومات) در بین مشتریان شناخته شده تر است و متقاضیان بیشتری هم دارد. اما ابعاد محل قرار گرفتن تجهیزات می تواند در تصمیم گیری مشتری نقش مهمی ایفاء کند. برای مغازه هایی با ابعاد کوچک تر و مربع شکل، دستگاه  دوار یا همان گردان و چرخشی مناسب تر هستند. از طرفی دستگاه تونلی اتوماتیک پخت نان بربری برای مغازه های مستطیل شکل با ابعاد بزرگ تر توصیه می شوند.